Hyundai helyett „tunigolt” Skoda

Publikálva: 4 hete

Olléék most sem hiányozhatnak az Országos Rallye Bajnokság nevezési listájáról, régi motorosként tartja a tempót, azonban technikai hátránya és a látványos autózása miatt az erős középmezőnybe sorolja magát.

A 2022-es bajnokság közepén járunk, a 28. Székesfehérvár-Veszprém Rallye lesz az ötödik verseny ebben az évben. Hogy alakult eddig a számotokra az idény? Milyen az autóval a tapasztalataitok?

Nagyon sokszor beszéltük már, hogy a 2022-es idényben egy Hyundai-jal szerettünk volna menni… Sajnos ez nem jött össze, folyamatosan tolódott a határidő, egyre romlott a helyzet, amit a háború csak tovább tetézett. Alkatrész problémák merültek fel, nem tudták összerakni az autót, így a végén nem tudunk ezzel a típussal menni.

Kénytelenek voltunk szerezni egy másik autót, amivel elkezdhettük a bajnoki évadot. Ez egy jól bevált 2006-os, Skoda Fabia R5, ami egy nagyon öreg technika, ezt kezdtük el fejlesztgetni aszfaltra, most meg vásároltunk hozzá egy murva szettet. Elég sok mindent megvettük ehhez a Fabiához, új turbót, váltókat, difiket, minden olyat, ami ebbe az autóba még megvásárolható és már új. Úgy gondolom, hogy a Skoda nem lesz rossz a Veszprém Rallye-ra, igazából most áll össze.

Milyen az idei mezőny?

Tény és való, hogy a Magyar Bajnokságban van 6-8 olyan autó, ami iszonyúan erős, új technika, nagyon jó pilótákkal, fiatal srácokkal, akik életre-halálra mennek az elejében, ezért csak sereghajtóként a középmezőnyben tudok részt venni, aszfalton oda tudtunk felzárkózni. Szerintem murván sem biztos, hogy a top hatban tudunk autózni, de nem megyek feltett kézzel harcba, mindenféleképpen megpróbálom felvenni velük a versenyt. Be kell látni nagyon jól felkészültek a srácok, és szuper technika van alattuk. Mi megpróbálunk mindent kihozni az autóból, és magamból is. Aszfalt után a murván mindig kicsit jobbak vagyunk, mert nem kell annyira precízen vezetni, és nem kell annyit tréningezni, amiben mi sosem voltunk erősek. Murván mindig jobban is tudunk menni és a veszprémi pályákat szeretjük, várjuk, remélem mindenkinek annyira új lesz a nyomvonala, mint nekünk.

Nektek a Veszprém Rallye általában jól szokott sikerülni.

Igen, a Veszprém Rallye és a Mikulás Rallye szinte ugyanaz, amit nagyon szeretünk. Ahogy az előbb is mondtam, a murvákon mindig jobban megyünk, ezen a talajtípuson benne szoktunk lenni a top ötben. Igazából, csak halkan, titokban mondom el, azt várom, hogy az első ötben szerepeljünk, megint pódiumosok legyünk, de olyan erős a magyar mezőny jelen pillanatban, hogy ez nehéz lesz.

Az a jó, hogy ez egy másfélszeres szorzójú verseny, többet ér, a hossza, és a nehézsége miatt is.

Igen, talán annyi előnyöm lehet a fiatalokkal szemben, hogy nagy tapasztalattal rendelkezem, sokkal többet mentem ezeken a pályákon, de egy durva technikai hiba mindenkit meg tud viccelni, ha belecsúszol egy sziklába, kicsúszol, defektjeid lesznek, veszel egy rossz féktávot, vagy keresztbe autózol. Szóval nagyon sok pontja kérdőjeles ennek a versenynek, ezért nehéz is, de már igazán ránk vigyoroghatna a szerencse, ehhez a versenyhez leginkább az kell…

A Hyundai még idén megérkezik, vagy még az is kérdéses?

Visszamondtuk a Hyundait, nem mertük bevállalni ennyire bizonytalan alkatrész háttérrel. Szerettünk volna azzal menni, mint márkakereskedő, de most már látszik, hogy eléggé kiforratlan dolog. Újra a Skoda mellett raktuk le a voksot, bevált, jó kapcsolati rendszerünk alakult ki, ezért inkább egy új Skodával szeretnénk menni hosszabb távon, ami most már biztos.