Klausz vette át a stafétát

Publikálva: 3 hete

Az első várpalotai szakaszon Turánék defektet kaptak, így vissza csúsztak a harmadik helyre, átadva a vezető pozíciót a Klausz-Csányi kettősnek, miközben a norvég murvamenő Ostbergék felzárkóztak a második helyre.

Az első két szakasz után a következőket mondták:

Turán Frigyes, Bagaméri László (VW Polo R5): „Az első gyorson nyilván feszesen mentünk, ami egy nagyon jó időt eredményezett, meglepően jót. Szerintem a tavalyi legjobb időmhöz képest öttel jobbat jöttünk. Úgy gondolom, hogy ez a K4-es abroncs jól működik, kicsit hisztis ugyan, mert az etapon leengedett a bal hátsó gumink, amit kicseréltünk, de a rajt után kaptam egy jobb első defektet. Ráadásul egy tempós bal kettes kanyar előtt, így lementünk az útról, bementünk a gallyak közé, ami kiszakította az intercooler-hűtőt, de meg tudjuk csinálni, nem lesz probléma. Aztán etapon visszatettük a defektes kereket, reméltük, hogy beérünk, és sikerült. Iszonyatosan jó a beállításunk, az autó is fenomenális, én is nagyon jól tudtam menni, ezért a defektért baromira kár, mert Kristóf tempóját tudtuk volna tartani, és simán vezethettünk volna. Harmadikok vagyunk most abszolútban, tízzel vagyunk lemaradva az elsőtől, és tízet adtunk a mezőnynek az elsőn. Ezért azt gondolom, nem nagyon kell feszítenünk a következő körben, persze lassabban sem mennünk, de az se baj, ha holnap a harmadik helyről indulunk.”

Klausz Kristóf, Csányi Botond (Skoda Fabia Rally 2 Evo): „Első helyen állunk, úgy néztem, meglepően jól sikerült eddig a verseny. Próbáltuk beosztani, az első és a második gyorson sem nyomtuk esztelenül. Hosszú még a verseny, azt próbáltuk megvalósítani, hogy az úton maradjunk, és ott legyünk egyelőre a leggyorsabbak. Az autó tökéletes, nagyon jól mozog, nyilván van egy-két apróság, de az alapvetően nem befolyásolja a dolgot.”

Mads Ostberg, Patrick Barth (Citroen C3 Rally 2): „Nagyon klassz pályák, igaz nagyon durva és lágy is egyben. Mindent megtettem, ami tőlem telt, de nem volt egyszerű a szakasz, várom, hogy újra mehessünk rajtuk.”

Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt (Skoda Fabia Rally2 Evo): „Nem sikerült úgy, ahogy terveztem, minden féktávon csúszkáltunk, nem akart megállni az autó. Várpalotára sikerült állítani rajta, az már jobb volt, de ott volt egy lassú defektünk. Szerencsére a legvégén kaphattuk valahol. A következő körre próbáljuk felszívni magunkat. Az volt a gond, hogy előttünk kevés kocsi ment még el, le kellett a felületről takarítani azt a réteget, illetve nincs is annyi tapasztalatunk murván, de most már jobb lesz.”

Ollé Sasa, Ollé Rebeka (Skoda Fabia R5): „Megviccelt minket ez a két gyors, főleg az első, ahol nagyon sokat kellett takarítani a pályát. A fordított rajtsorrend szerint másodikként rajtolok, poros volt a szakasz, de én ennek ellenére nagyon élveztem, sokat mentünk keresztbe, a nézőket maximálisan kiszolgálva, aminek nagyon örülünk, habár az eredményünk nem túl jó.”

Trencsényi József, Verba Gábor (Skoda Fabia R5): „Annyira nem nagy élmény volt elől menni, abszolút nem volt nyom, de ettől eltekintve nagyon tetszettek a pályák.”

 

Székesfehérvár-Veszprém Rallye, GY2 eredmények:

  1. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Citroen C3 WRC) 05:26.5
  2. Klausz Kristóf, Csányi Botond (Skoda Fabia Rally 2 Evo) +8.5
  3. Mads Ostberg, Patrick Barth (Citroen C3 Rally 2) +9.6
  4. Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt (Skoda Fabia Rally 2 Evo) +16.3
  5. Balogh János, Holczer Dániel (Skoda Fabia R5 Evo) +20.6
  6. Tóth Tibor, Szabó József (Skoda Fabia R5 Rally 2) +21.1

 

Székesfehérvár-Veszprém Rallye, összetett eredmények:

  1. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Citroen C3 WRC) 12:42.0
  2. Klausz Kristóf, Csányi Botond (Skoda Fabia Rally 2 Evo) +20.1
  3. Mads Ostberg, Patrick Barth (Citroen C3 Rally 2) +21.5
  4. Turán Frigyes, Farnadi Ágnes (Volkswagen Polo R5) +31.5
  5. Velenczei Ádám, Vánsza Zsolt (Skoda Fabia Rally 2 Evo) +33.7
  6. Balogh János, Holczer Dániel (Skoda Fabia R5 Evo) +38.9